Zarządzanie relacjami z klientami poprzez CRM (ang.) Customer Relationship Management) to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami. CRM należy traktować nie tylko jako narzędzie, ale jako część strategii i filozofii biznesu. Gdzie stały kontakt i zadowolenie klienta jest kluczową wartością. Oferujemy usługi informatyczne dla firm w całej Polsce.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT. Zarządzanie relacjami z klientami system relacji z klientami CRM Customer Relationship Management) zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami.
Customer Relationship Management
Istotną kwestią jest zapewnienie jednolitego systemu we wszystkich procesach biznesowych. Od początku procesu sprzedaży poprzez serwis do sporządzania odpowiednich statystyk wykorzystywanych przy tworzeniu portfela produktów. Sam sposób komunikacji dla systemu CRM nie jest sprawą pierwszoplanową, a jedynie narzędziem.
Najbardziej bolesnym ciosem dla pracodawcy w sytuacji, gdy handlowiec oprócz swojej osoby zabiera ze sobą zestaw klientów, którymi się opiekował. W końcu to przedstawiciel handlowy wie najwięcej o klientach. Zna osoby kontaktowe, wie do kogo, z czym i jak należy podejść.
Dobrze obsługiwany klient przywiązuje się do profesjonalnej obsługi, ma zaufanie do konkretnej osoby reprezentującej firmę. Utrata zaufania klienta do firmy nie tylko spowoduje zmniejszenie sprzedaży, ale jeżeli bezpośrednio nie przełoży się na wynik finansowy to istnieje spora szansa na przejęcie klienta przez firmy konkurencyjne. Informacje zdobywane przez handlowca są własnością firmy, dla której pracuje i stanowią dla niej nieocenione źródło dochodów.
Pracodawca ponosi koszty pozyskania klientów i wiedzy o nich i dlatego informacje te winny być przez nią zabezpieczane i kontrolowane. Pozwoli to na uniknięcie większej części kosztów odejścia handlowca. Dodatkowo przyniesie szereg innych korzyści związanych z szeroko pojętymi możliwościami analizy danych.