Zarządzanie zestawieniami

Zarządzanie zestawieniami

Zarządzanie zestawieniami

Program WMS (System zarządzania magazynem) oferuje zestawienia magazynowe i raporty, które ułatwiają organizacjom sprawne zarządzanie przepływem materiałów. Zestawienia magazynowe są podstawowymi narzędziami dostarczonymi przez system WMS.

Co oferują w programie WMS zestawienia magazynowe i raporty?

Raporty i zestawienia WMS są przeznaczone do monitorowania wszystkich działań na magazynie, w tym transformacji, powrotów, pomiarów i wydań. System jest w stanie przygotować dokładne zestawienia o zakresie działalności magazynowej, takich jak awarie, opóźnienia, karnety lub koszty. Wszystkie raporty są dostarczane w czasie w postaci wydruków lub danych liczbowych, które mają kluczowe znaczenie dla analityków biznesowych.

Zarządzanie zestawieniami

Zarządzanie zestawieniami

Program WMS (warehouse management system) oferuje różne zestawienia magazynowe i raporty, które umożliwiają lepsze zarządzanie magazynem i ułatwiają decyzje biznesowe. Oto kilka przykładów zestawień i raportów, jakie mogą być dostępne w programie WMS:

  1. Zestawienie stanów magazynowych: prezentuje aktualne stany magazynowe poszczególnych produktów lub grup produktów.
  2. Zestawienie ruchu magazynowego: prezentuje ilości przyjętych i wydanych produktów oraz ich łączną wartość.
  3. Zestawienie kosztów magazynowych: prezentuje koszty związane z przechowywaniem produktów w magazynie.
  4. Raport o przeterminowanych produktach: prezentuje produkty, których termin ważności lub przydatności do użycia upłynął lub jest bliski upłynięcia.
  5. Raport o najlepiej sprzedających się produktach: prezentuje produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów.
  6. Raport o brakach magazynowych: prezentuje produkty, których brakuje w magazynie lub których ilość jest niska.

Te i inne zestawienia i raporty mogą być bardzo pomocne w zarządzaniu magazynem i podejmowaniu decyzji biznesowych.

Podziel się informacją

Zarządzanie zestawieniami

Usługi Microsoft SQL Server Reporting Services dostarczają kompletną, serwerową platformę. Zaprojektowaną w celu zapewniania zarządzanie zestawieniami i zaspokajania dowolnych potrzeb związanych z raportowaniem. Całość rozwiązania składa się na SERWER RAPORTÓW SQL.

W programie magazynowym WMS.net istnieje funkcja zarządzania zestawieniami, która odgrywa kluczową rolę w organizacji i efektywnym funkcjonowaniu magazynu. Zestawienia to listy produktów lub towarów, które muszą być przygotowane i skompletowane do wysyłki lub innego celu.

Zarządzanie zestawieniami w programie magazynowym WMS.net to istotny element efektywnej pracy magazynu.

Pierwszym krokiem w zarządzaniu zestawieniami jest ich utworzenie. Można to zrobić poprzez dodanie produktów do konkretnej listy zestawienia w systemie WMS.net. Każdy produkt jest identyfikowany za pomocą kodu kreskowego lub innej unikalnej cechy. Co pozwala na precyzyjne określenie, jakie produkty powinny być uwzględnione w zestawieniu.

Następnie pracownicy magazynu mogą przystąpić do kompletowania zestawienia. System WMS.net wskaże, które produkty należy umieścić w zestawieniu, a także ich ilość. To sprawia, że cały proces jest bardziej zorganizowany i mniej podatny na błędy ludzkie.

Podczas kompletowania zestawienia, pracownicy magazynu mogą korzystać z urządzeń mobilnych, na których zainstalowana jest aplikacja WMS.net. Dzięki temu mają dostęp do aktualnych danych dotyczących zestawienia i mogą skanować produkty, potwierdzając ich umieszczenie w zestawieniu.

Gdy zestawienie jest już skompletowane, można przejść do kolejnych kroków. Takich jak przygotowanie dokumentów wysyłki czy zgłoszenie gotowości do wysłania towarów.

Kluczową korzyścią zarządzania zestawieniami w programie WMS.net jest usprawnienie procesu kompletacji zamówień oraz zwiększenie dokładności i kontroli nad przygotowywanymi zestawieniami. Dzięki temu firma może świadczyć lepszą obsługę klienta poprzez szybsze i dokładniejsze dostarczanie zamówionych towarów.

Umożliwia ono precyzyjne tworzenie, kompletację i kontrolę zestawień, co przekłada się na lepszą obsługę klienta i efektywność działania firmy.

System WMS to zaawansowane narzędzie do zarządzania magazynem, które działa zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Może on umożliwić organizacjom szybsze i wydajniejsze wykorzystanie produktów, jednocześnie minimalizując ryzyko i pozwalając na szczegółowe analizy. Dzięki możliwości generowania raportów i zestawień magazynowych software WMS może przyczynić się do optymalnego wykorzystania zasobów magazynu i lepszą efektywność całego zarządzania zasobami.

Dlaczego zarządzanie zestawieniami?

Automatyzują proces tworzenia szczegółowych raportów stanu fizycznego i logicznego produktów na magazynie za pośrednictwem szczegółowych poleceń przypisanych do konkretnych produktów. System WMS wykorzystuje różnorodne zapytania do zidentyfikowania produktów, które należy zarejestrować, wysłać lub wycofać z magazynu. System jest w stanie wyświetlić wszystkie szczegóły dotyczące danego produktu, w tym kod kreskowy, cenę, dostawcę, stan fizyczny, stan logiczny, lokalizację lub kolejność.

Zarządzanie zestawieniami, czyli DEFINICJA SEKCJI – sekcja to inaczej kategoria w której będą się znajdować poszczególne zestawienia. W ramach systemu można definiować dowolne sekcje, które uproszczą zrozumienie bądź korzystanie z przydzielonych zestawień. DEFINICJA ŹRÓDŁA DANYCH, aby móc podłączyć się do wybranej bazy danych potrzebna jest definicja połączenia.

Definicje połączenia podajemy w postaci connectionstringa. DEFINICJA ZESTAWIENIA to nic innego jak tylko powiązanie nowo tworzonego zestawienia z wybranym źródłem danych oraz przypisaniem go do odpowiedniej sekcji.

W ramach definicji musimy uzupełnić następujące pola:

  • Sekcja – wybierana z listy wcześniej zdefiniowanych sekcji;
  • Nazwa – dowolna nazwa pod którą wybrane zestawienie będzie widoczne w menu Zestawienia;
  • Użytkownik – wybierany z listy dostępnych użytkowników w programie. Określamy który z użytkowników ma dostęp do wybranego zestawienia;
  • Źródło danych – wybieramy z listy danych wcześniej zdefiniowanych źródeł danych;
  • Zapytanie #SQL – wpisujemy zapytanie #SQL zwracające kolumny do zestawienia.

Usługi SQL Server

Usługi SQL Server Reporting Services (SSRS) zapewniają zestaw lokalnych narzędzi i usług, które umożliwiają tworzenie i wdrażanie raportów mobilnych i podzielonych na strony oraz zarządzanie nimi.

Rozwiązanie SSRS w elastyczny sposób dostarcza właściwe informacje właściwym użytkownikom. Użytkownicy mogą korzystać z raportów za pośrednictwem przeglądarki internetowej, urządzenia mobilnego lub poczty e-mail.

Planowanie raportu . Program Report Builder umożliwia tworzenie wielu rodzajów raportów. Można na przykład tworzyć raporty pokazujące sumaryczne lub szczegółowe informacje o sprzedaży. Trendy marketingowe i sprzedażowe, raporty operacyjne lub pulpity nawigacyjne. Tworzone raporty mogą wykorzystywać zaawansowane funkcje formatowania tekstu, np. dla zamówień sprzedaży, katalogów produktów czy listów seryjnych. Wszystkie opisane raporty są tworzone przy użyciu różnych kombinacji tych samych podstawowych elementów konstrukcyjnych dostępnych w programie Report Builder. Aby powstały raport był merytorycznie przydatny i czytelny, warto zacząć od przygotowania jego planu. Oto kilka zagadnień, które warto uwzględnić przed rozpoczęciem pracy:

Format raportu: Rozpocznijmy od formatu raportu. Raporty można generować i prezentować na różne sposoby. Mogą być one renderowane online w przeglądarce za pośrednictwem narzędzi takich jak Report Manager. Alternatywnie, można je eksportować do różnych formatów, takich jak Excel, Word czy PDF. Wybór odpowiedniego formatu raportu jest ważny, ponieważ różne formaty mogą oferować różne funkcje.

Struktura prezentacji danych: Kolejnym ważnym elementem jest struktura, w jakiej prezentowane są dane. Raporty mogą być układane w formie tabelarycznej, macierzowej (co przypomina raporty krzyżowe lub tabele przestawne), wykresów lub ich dowolnej kombinacji. Wybór odpowiedniej struktury zależy od tego, jakie informacje chcemy przekazać i jak mają być one przedstawione.

Wygląd raportu: Ostatnim kluczowym aspektem jest wygląd raportu. Narzędzie Report Builder zawiera wiele elementów, które można dodawać do raportów w celu poprawy ich czytelności i atrakcyjności. To obejmuje możliwość dodawania nagłówków, stopki. Wydzielania najważniejszych danych za pomocą kolorów i formatowania tekstu, a także ułatwiania użytkownikom nawigacji po raporcie.

Raporty SQL

Wiedząc, jak powinien wyglądać raport, można zdecydować o użyciu elementów raportu, takich jak pola tekstowe, prostokąty, obrazy czy linie. Ponadto można wybrać opcje wyświetlania lub ukrycia elementów, dodać plan dokumentu, dołączyć raporty szczegółowe lub podraporty albo dodać łącza do innych raportów. Zakres danych – Zakres raportu można ograniczyć dla poszczególnych użytkowników lub lokalizacji albo do wybranych okresów. W celu filtrowania danych raportu należy użyć parametrów, dzięki którym zostaną pobrane i wyświetlone tylko wybrane informacje. Indywidualne obliczenia – Czasami źródło danych i zestawy danych nie zawierają dokładnie takich pól, jakie trzeba umieścić w raporcie.

Chcąc jednak udostępnić raport innym osobom, należy zapisać go na serwerze raportów skonfigurowanym do działania w trybie macierzystym lub na serwerze raportów działającym w trybie zintegrowanym programu SharePoint. Zapisanie raportu na serwerze umożliwi innym użytkownikom renderowanie go w dowolnym momencie. Alternatywnie administrator serwera raportów może skonfigurować dla innych użytkowników subskrypcję raportu lub opcje dostarczania go pocztą e-mail. W razie potrzeby raport można również dostarczyć w dowolnym formacie eksportu.

W takiej sytuacji może być konieczne utworzenie własnych pól obliczeniowych. Przykładem może być pomnożenie ceny jednostkowej przez liczbę sztuk w celu obliczenia wartości sprzedaży danej pozycji. Wyrażeń można także używać w celu wprowadzenia formatowania warunkowego i innych zaawansowanych funkcji. Dostarczanie wyniku działania raportu – Raport można zapisać lokalnie na komputerze i kontynuować pracę nad nim lub uruchomić go lokalnie na własne potrzeby.

Więcej do odkrycia

Numery partii i daty przydatności

Numery partii i daty przydatności

Jak zarządzać numerami partii i datami przydatności w magazynie? Zarządzanie numerami partii i datami przydatności w magazynie jest kluczowe dla zapewnienia jakości i zgodności towarów.

System WMS

System WMS

System WMS umożliwia kontrolę ilościową i asortymentową przyjmowanego towaru w magazynie w porównaniu z zamówieniem.
Usługodawcy logistyczni korzystają z możliwości planowania wydań z magazynu, co pomaga zoptymalizować wykorzystanie zasobów

Kategoria system WMS

Kategoria system WMS

Program WMS to zaawansowany system zarządzania magazynem. Pomaga on firmom logistycznym trzeciej strony (3PL operatorom logistycznym) efektywnie zarządzać magazynami. Ten program umożliwia doskonałe zarządzanie magazynami i zapewnia wysoką jakość usług

Obsługa magazynu

Obsługa magazynu

Ważne jest ułatwienie pracy magazynierów, lepsze wykorzystanie przestrzeni magazynowej oraz uzyskanie wiedzy, w jakim miejscu znajdują się określone ilości towarów. W tym celu wprowadza się ewidencję wg miejsc składowania, czyli

Obce magazyny wysokiego składowania

Obce magazyny wysokiego składowania

Program umożliwia ewidencję towaru z dokładnością do miejsca składowania. A także jego numerów identyfikacyjnych np. numer partii produkcyjnej, numery seryjne, terminy przydatności. Program pozwala za pomocą dedykowanego modułu drukować na

WMS na Android

WMS na Android

Aplikacja WMS na Android jest łatwa w obsłudze i oferuje wiele zalet. System zapewnia wszystkie funkcje i narzędzia potrzebne do zarządzania magazynem w oparciu o nowoczesne technologie. Aplikacja jest elastyczna

Czy chcesz zwiększyć swój biznes?

napisz do nas i pozostań w kontakcie